home again

Nu är jag hemma igen hos pappa, eller har varit det i en timme. Det var jättekul att rida för hon är så jävla snäll, trotts att det var över ett halvår sen hon senaste blev riden och då dessutom blev inriden så lyssnade hon jättefint. Hon mjuknade fort, dock har hon ingen ork att gå stadigt på tygeln. Red barbacka dessutom, hon har blivit så tjock nämligen haha. Min balans är på noll, jag som hade grym balans förut när jag red jämt, iaf mina första år för då red jag barbacka all the time. Vi red bara runt lite på ridbanan i 20 min, först fick hon gå i skrittmaskinen en kvart, och på ridbanan stod en cavaletti(stavas?) på ca 40 cm som vi skuttade över innan vi var klara. Första gången hon hoppar över något m ryttare på ryggen och hon va jätteduktig, hon är grym på löshoppning. Ska antagligen upp i morgon igen och rida ut. Ska bli skitkul att börja "hoppa in" henne sen :)

Snart kommer älskling, han slutade tidigare :D <3

Primahs man innan vi ryckte av den när hon var ca 2,5 år. Haha :P  Nu är hon 4 år och har typ hälften av den där manen så dags att rycka igen haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0